30 января 2014
Кишинёв · Oficiu schimbarea climei, Ministerul mediului вакансии компании »
Пол | Опыт работы |
мужской | от 1 года |
Denumirea funcției: Consultant Național, Analiza Situației pe Sector (ASS)
Denumirea Proiectului: Suport pentru Procesul Național de Planificare a Adaptării Republicii Moldova la Schimbările Climatice
Subordonat: Managerului de Proiect, Șefului de Echipă
Durata angajamentului: 30 de zile (pe parcursul perioadei: ianuarie–martie, 2014)
Post de lucru: Chisinau, Moldova
1. Date de fond
Economia, populația, și mediul Republicii Moldova sunt extrem de vulnerabile la variabilitatea și schimbarea climei. Potrivit mai multor studii, inclusiv, Comunicării Naționale Doi (CN2) și Comunicării Naționale Trei (CN 3) a Republicii Moldova în cadrul Convenției-cadru a Organizației Națiunilor Unite privind Schimbările Climatice (CCONUSC) și Raportului Național de Dezvoltare Umană (2009/2010 RNDU), se așteaptă că impactul schimbărilor climatice se va intensifica, întrucât schimbarile de temperatura si precipitatii afectează activitatea economică.
Răspunsul la riscurile generate de schimbările climatice necesită un efort coordonat și concertat din partea Guvernului Republicii Moldova. Proiectul cu durata de trei ani, Suport pentru Procesul Național de Planificare a Adaptării Republicii Moldova la Schimbările Climatice, susținut de către Agenția de Cooperare pentru dezvoltare a Austriei (ADC) cu finanțare din partea Ministerului Federal al Agriculturii, Silviculturii, Mediului și Managementului Apelor al Republicii Austria și implementat de PNUD Moldova în parteneriat cu Ministerul Mediului și Oficiul Schimbarea Climei este chemat să răspundă la această necesitate.
Scopul global al Proiectului este de a asigura ca Republica Moldova să dispună de un sistem și capacități de planificare și bugetare pe termen mediu și lung a acțiunilor de adaptare, cu scopul general de a reduce vulnerabilitatea populației și a sectoarelor cheie la impactul schimbărilor climatice. Obiectivul principal al Proiectului este de a sprijini Republica Moldova în instituirea procesului de elaborare a Planului Național de Adaptare, contribuind la și dezvoltând în continuare strategiile și procesele existente de dezvoltare și de a implementa acțiuni prioritare de adaptare.
Planul Național de Adaptare (PNA) va avea la bază Strategia Națională de Adaptare și va fi elaborat în cadrul unui proces promovat de țară, actualizat pe dimensiune de gen și participativ. În vederea realizării objectivului proiectului, au fost concepute mai multe activități, implementarea cărora va aduce următoarele rezultate: Rezultatul 1. Cadrul instituțional și de politici pentru procesul de planificare și bugetare pe termen mediu și lung. Rezultatul 2. Capacitățile instituționale și tehnice pentru elaborarea iterativă a PNA cuprinzător Rezultatul 3. Intervențiile de adaptare în sectoarele prioritare sunt implementate, inclusiv proiectele demonstraționale la nivel local în scopul catalizării replicării și extinderii.
Angajamentul dat va contribui la realizarea Rezultatului 1, care are ca scop elaborarea Planului Național de Adaptare bazat pe necesitățile țării, actualizat pe dimesiune de gen și participativ, precum și instituirea unui proces instituționalizat și iterativ de planificare a adaptării, luând în considerare sectoarele, grupurile, comunitățile și ecosistemele vulnerabile, care să implice toate părțile interesate.
În conformitate cu cadrul procesului de PNA, Proiectul va angaja o echipă de Consultanți Naționali locali care vor efectua o evaluare cuprinzătoare a sectoarelor-cheie: resurse acvatice, agricultură, sănătate, energie, transporturi, inclusiv dezvoltarea regională drept cadru pentru un număr mai mare de politici sectoriale. Se preconizează că îndeplinirea sarcinii de lucru se va efectua prin consultări intense cu toate părțile implicate în procesul PNA. Se va organiza consultarea literaturii de specialitate, analiza documentelor de politicii, precum și mese rotunde pentru a discuta foaia de parcurs și procesul PNA cu părțile interesate. Procesul PNA este un proces intersectorial care implică mai multe ministere relevante, factori de decizie politica, socio - economiști, oameni de știință, ingineri, ONG-urile, societatea civilă, de aceea este important ca aceste părți interesate să fie implicate în proces de la bun început, astfel încât să poată înțelege mai bine foaie de parcurs și procesul de implementare PNA.
2. Obiectivul global al angajamentului este de a contribui la elaborarea unei foi de parcurs operaționale deținute de țară, către procesul PNA in Moldova, cu accent special pe sectoarele resurse acvatice, agricultură, sănătate, energie, transport și dezvoltare regională.
Obiective specifice:
• Documentarea asupra informației disponibile, evaluărilor și bunelor practici existente de relevanță penru procesul PNA în Moldova și evaluarea necesităților și potențialului în fiecare sector aparte.
• Identificarea lacunelor și necesităților în capacitățile instituționale și tehnice de integrare a schimbărilor climatice în procesele de planificare pe termen mediu până pe termen lung în sectorul agricol.
• Identificarea barierelor existente și potențiale pentru planificare și implementarea activităților de adaptare și propunerea măsurilor de depășire a măsurilor identificate.
3. Rezultatele scontate sunt următoarele:
• Analiza lacunelor în politicile și planurile naționale și sectoriale efectuată;.
• Lista de bariere potențiale în planificarea și implementarea activităților de adaptare și măsuri de depășire a acestora este elaborată;
• Consultări ale părților interesate organizate și aporturi încorporate în proiectele rapoartelor consultanților;
• Diverse măsuri de adaptare recomandate pentru a fi implementate în sector;
• Baza de date / informații privind activitățile de adaptare în curs de desfășurare și din trecut și, dacă sunt disponibile, informații cu privire la rezultate (produsele și efectele) și efectivitatea acestor activități.
4. Atribuții și responsabilități
Consultantul are responsabilitatea generală pentru activitatea analitică, efectuarea de analize și elaborarea de rapoarte cu recomandări și consultări, organizarea interviurilor întru elaborarea și prezentarea raportului final
• A obține o imagine de ansamblu a celor mai importante obiective de dezvoltare relevante adaptării pe termen mediu și lung; analiza cadrului legislativ (politici, reglementări) și planuri de dezvoltare specifice sectorului.
• De a se documenta în legătură cu activitățile de adaptare curente și din trecut pe sector pentru a identifica date și informații colectate, primele rezultate. De a compila informații cu privire la inițiativele pe sector (proiecte, programe, și eforturi de fortificare a capacităților) și de a analiza modul în care s-au desfășurat aceste activități, suportul și finanțarea primite, termenii de timp, precum și effectul global în sensul adaptării.
• De a efectua analiza lacunelor și de a evalua laturie forte și și punctele slabe în ceea ce privește capacitatea sectorului, experiența profesională și competențele, necesitățile și resursele necesare pentru o implicare efectivă în procesul PNA.
• Pe baza informațiilor existente privind evaluarea vulnerabilității sectorului, de a identifica cele mai vulnerabile domenii ale sectorului.
• De a evalua barierele potențiale în planificarea și implementarea activităților de adaptare. De a oferi recomandări și de a propune măsuri pentru a depăși barierele identificate.
• De a efectua consultări cu părțile interesate cheie ale proiectului, care vor include, dar nu se vor limita la: interviuri realizate pe baza sondajului elaborat, inclusiv cu reprezentanți ai guvernului, autoritățile din sectorul -cheie, reprezentanți ai administrației la nivel regional și local, mediul academic, sectorul privat, ONG-uri , alte părți interesate.
Aceasta va conduce la dezvoltarea unei baze de cunoștințe pentru dezvoltarea unui PNA, având la bazâ datele și informațiile disponibile. Analiza lacunelor va identifica domeniile care necesită consolidare, pentru ca țară / sectorul să se integreze cu succes în procesul PNA. În baza descrierii detaliată a stării actuale, problemelor și provocărilor, punctelor forte și punctelor slabe ale informațiilor disponibile de evaluare a adaptării la schimbările climatice, va contribui la formarea profilului țării și a sectorului în contextul vulnerabilității și adaptării la schimbările climatice. Vor fi identificate potențialele bariere în elaborarea și implementarea măsurilor de adaptare și măsurile de depășire a acestora vor fi propuse pentru dezvoltarea în continuare a foii de parcurs NAP.
5. Produse ale activității:
1. Raportul de inițiere, inclusiv: abordarea metodologică care urmează a fi aplicată (instrumente și metode care vor fi utilizate, respondenți, metodologia de studiu și proiecte de chestionare, alte informații relevante pentru această etapă) - Decembrie 2103-Ianuarie 2014
2. Consultări cu părțile interesate cu privire la sfera de cuprindere a proces de planificare a adaptării pe termen mediu și lung, efectuate. Studiu specific sectorului, realizat - Ianuarie -Februarie, 2014
3. Constatările și rezultatele anchetei sectoriale colectate, analizate și compilate - Ianuarie 2014
4. Raportul cuprinzător cu annexe și principalele component ale raportului: - Februarie 2014
• Sumar executiv
• Introducere : scop, obiective, rezultate scontate
• Metodologia și abordarea
• Analiza politicilor și planurilor naționale și sectoriale și analiza lacunelorj instituționale.
• Cele mai vulnerabile domenii ale sectorului și a capacității de adaptare.
• Barierele sectoriale și transversale actual și potențiale la planificarea și implementarea activităților de adaptare și măsurilor de depășire a acestora.
• Activităților de adaptare în curs și din trecut și, dacă sunt disponibile, informații cu privire la rezultatele (produse și efecte) și eficiența acestor activități.
• Măsurile de adaptare recomandate pentru a fi implementate în sector împreună cu măsurile transversale
5. Prezentarea proiectului de raport în timpul unei mese rotunde cu reprezentanții ministerelor de resort și altor părți interesate relevante cu privire la analiza lacunele sectoriale și instituționale și evaluarea capacității în ceea ce privește planificarea adaptării la schimbările climatice. Aporturile în rezultatul consultărilor încorporate în raportul final. - Februarie 2014 – Martie 2014
Aranjamente organizaționale
Se preconizează că Consultantul va lucra într-o strânsă cooperare cu omologii naţionali și echipa Proiectului şi în mod regulat îi va informa cu privire la progresele realizate. Consultantul va activa sub îndrumarea Șefului de Echipă, Consultantului Internaţional şi sub supravegherea Managerului de Proiect.
Un candidat poate aplica pentru 1 sau mai multe sectoare și acest lucru trebuie să fie specificat clar în scrisoare de intenții (dacă este selectat mai maulte decât 1 sector, candidatul va demonstra experiența, cu oașterea și capacitatea în acest domeniu).
Calificările necesare:
Consultantul național cu următoarele calificări va fi angajat pentru a efectua evaluarea, în conformitate cu calendarul prevăzut. Consultantul va semna un acord cu Oficiul Schimbarea Climei, Ministerul Mediului al Republicii Moldova prin care va fi obligat să respecte termenii şi condiţiile acestui acord.
Calificări:
• Studii superioare avansate în domeniul științelor de mediu, sau sectoare sau domenii evaluate conexe.
• Cel puțin 3 de experiență în domeniul consultanței similare și/sau aferente;
• Cunoașterea politiciii și instituțională a sectorului relevant;
• Capacități analitice și conceptuale puternice și abilitatea de a gândi creativ;
• Experiență în domeniul evaluării vulnerabilității și a schimbărilor climatice;
• Experiență demonstrată în pregătirea rapoartelor scrise într-un mod exact și concis, and public presentation skills;
• Experiență de lucru cu diferite părți interesate (organe de guvernare ) inclusiv organizații de societate civilă
• Cunoașterea bună a contextului local;
• Cunoașterea fluentă a limbii române orale și scrise, este de dorit cunoașterea bună a limbii engleze și ruse.
2. Planul de remunerare:
- 20% după prezentarea calendarului detaliat de lucru privind angajamentul și aprobarea ulterioară a acestuia de PNUD (nu mai târziu de 15 zile după începutul activității);
- 40% după prezentarea raportului de progress privind Analiza Situației pe Sector ( la mijloc de termen);
- 40% după organizarea mesei rotunde și prezentarea raportului final privind Analiza Situației pe Sector și aprobarea ulterioară a acestuia de PNUD.
Persoanele interesate vor prezenta CV-ul până la orele 17:00, 03 februarie 2013 la următoarea adresă:
1. Prin poștă: Str. Mitropolit Dosoftei 156A, MD-2004, Chisinau, Oficiul Schimbarea Climei al
Ministerului Mediului, oficiul 37
2. E-mail: clima@mediu.gov.md
3. Fax: 022 23 22 47.
Vor fi contactate doar persoanele selectate preventiv.
Факс | +373 22 232247 |
clima@mediu.gov.md |
Действия с вакансией: | |
Сохранить в блокнот |
Сохранить в Word |
Работа в Молдове © HeadHunter SRL
2007 - 2024 | hh.md®